PPC vs SEO 1 Σεπτεμβρίου 2018
Πληρωμένα (PPC Pay Per Click) ή Οργανικά (SEO); Ποια αποτελέσματα αποδίδουν καλύτερα; Τι συμφέρει περισσότερο; Πως θα φέρω περισσότερους επισκέπτες;
Αυτά είναι μερικά ερωτήματα που απασχολούν τους Έλληνες επιχειρηματίες ψάχνοντας τρόπους για να διαφημίσουν την ιστοσελίδα/eshop τους στο internet, έχοντας πάντα στο μυαλό ότι η Google είναι ο μονόδρομος της αναζήτησης στην Ελληνική αγορά.
Ψάχνοντας και διαβάζοντας πολλά άρθρα/ebooks που κυκλοφορούν στο internet, φτάνουν στο δίλημμα AdWords ή SEO; Μερικά λένε ″συνδυασμός αυτών των δυο″, αλλά υπάρχουν αρκετά που υποστηρίζουν ο,τι το SEO είναι πιο αποδοτικό από το AdWords, ο,τι φέρνει περισσότερους χρήστες, περισσότερες μετατροπές/πωλήσεις και συμφέρει περισσότερο λόγο χαμηλού κόστους σε αναλογία με την απόδοση μακροπρόθεσμα! Μάλιστα αρκετά χρόνια κυκλοφορεί μια SEO φήμη που υποστηρίζει ο,τι οι χρήστες προτιμούν τα οργανικά αποτελέσματα από τα πληρωμένα έχοντας σε αυτά μεγαλύτερη εμπιστοσύνη (!)
Ποια είναι η αλήθεια;
Σήμερα το 2018 το SEO και το AdWords έχουν αλλάξει τόσο πολύ σε σχέση με μερικά χρόνια παλιότερα, που τα αποτελέσματα και οι μετρήσεις αυτής της ″κόντρας″ έχουν πλέον ολοφάνερη διαφορά.
Το SEO έχει δυσκολέψει τόσο πολύ πλέον που για να έχουμε σοβαρές μετρήσεις, αποτέλεσμα και απόδοση θα πρέπει να σπαταλήσουμε χρόνο, κόπο, χρήμα με το καλύτερο σενάριο να είναι το 1/6 απόδοσης του AdWords.
Τα Google Ads έχουν εξελιχτεί τόσο πολύ με τα δυνατά του σημεία να είναι:
1) Εμφανίζονται σε 4 θέσεις πάνω από τα οργανικά. Ουσιαστικά το πρώτο οργανικό είναι πέμπτο.
2) Συνεχώς η Google κάνει βελτιστοποιήσεις με τις επεκτάσεις ώστε να δίνει περισσότερη πληροφορία στους χρήστες και να γίνεται πιο ελκυστική η κάθε διαφήμιση.
3) Έχει την ευελιξία να γράψουμε οτιδήποτε θεωρούμε χρήσιμο στη διαφήμιση για να δελεάσουμε τους χρήστες με διάφορα marketing tips πχ black friday κτλ
4) Επιλέγουμε τις γεωγραφικές τοποθεσίες που θέλουμε να εμφανίζεται η διαφήμιση μας. Χώρες, πόλεις κτλ
5) Στόχευση βάσει ιστορικού cookies για να κυνηγάμε καλύτερα τους χρήστες με διάφορα τρικ
6) Είναι όλα μετρήσιμα με κάθε λεπτομέρεια κι έτσι μπορούμε να ψυχολογήσουμε τους χρήστες/αγορά και να ξέρουμε την επόμενη επιχειρηματική μας κίνηση είτε online είτε offline μαζί με το Google Analytics
Πάμε να τα αναλύσουμε;
1) Το ο,τι εμφανίζονται 4 αποτελέσματα πάνω από τα οργανικά νομίζω δε χρειάζεται και πολύ ανάλυση. Όλοι το ξέρουμε και ειδικότερα στα κινητά τηλέφωνα χρειάζονται 2 scroll down για να αρχίσουν να φαίνονται τα οργανικά. Στο παρακάτω γράφημα βλέπουμε πολύ χοντρικά διεθνώς το μέσο όρο ποσοστών κλικ CTR% που παίρνει η κάθε θέση στα αποτελέσματα της πρώτης σελίδας.
Υπενθυμίζουμε ότι έχουμε 4 top ads + 10 organic + 3 bottom ads = 17 αποτελέσματα
Ξαναλέμε ο,τι τα οργανικά αποτελέσματα ξεκινάνε από τη 5η θέση και μετά :p
Παρόλα αυτά μπορείτε να εύχεστε να τελειώσει το bugdet των διαφημιζόμενων για να εμφανιστείτε στη πρώτη θέση 🙂 Γιατί όχι;
Ένα μικρό ″πλεονέκτημα″ που έχει το SEO, είναι ο,τι οι διαφημίσεις adwords δεν εμφανίζονται πάντα, ούτε πάντα στις ίδιες θέσεις. Μπορείτε να το τεστάρετε ως εξής: Κάντε μια αναζήτηση και μετά ξανακάντε μερικές ακόμα φορές την ίδια αναζήτηση. Θα δείτε ο,τι δε θα εμφανίσει τα ίδια αποτελέσματα στις διαφημίσεις αλλά τα οργανικά αποτελέσματα θα είναι σταθερά στις ίδιες θέσεις. Αυτό εξαρτάται από τον ανταγωνισμό προϋπολογισμού της δημοπρασίας των διαφημίσεων και όσο πιο μεγάλη είναι η προσφορά τόσο πιο πολλές φορές εμφανίζεται μια διαφήμιση.
2) Οι επεκτάσεις του adwords συνεχώς βελτιώνονται και δίνουν πληροφορία με περισσότερο όγκο. Έτσι έχουν ως αποτέλεσμα να διαφέρουν από τα οργανικά αποτελέσματα και να τραβάνε περισσότερο το μάτι του χρήστη. Στη παρακάτω φωτογραφία βλέπετε μια τυχαία αναζήτηση από κινητό τηλέφωνο με τη λέξη απορροφητήρες. Τι παρατηρείτε;
Αρχικά βλέπουμε στην πρώτη οθόνη των αποτελεσμάτων μόνο έναν διαφημιζόμενο να την έχει κατακτήσει. Στο πρώτο scroll που θα κάνουμε θα δούμε τους επόμενους διαφημιζόμενους με μικρότερο όγκο διαφημίσεων και στο δεύτερο scroll θα αρχίσουμε να βλέπουμε τα οργανικά αποτελέσματα SEO.
Στη παρακάτω φωτογραφία φαίνεται ένα οργανικό SEO αποτέλεσμα που εμφανίστηκε μετά το δεύτερο scroll, με μικρότερο όγκο, λιγότερες πληροφορίες δηλαδή φτωχή μόνο με τίτλο και περιγραφή.
Ποια από τις 2 σας φαίνεται πιο πιασάρικη και πιο αποδοτική που θα κλικάρουν οι περισσότεροι χρήστες;
*Στο διαφημιζόμενο που βλέπουμε έχουν ενεργοποιηθεί μόνο 2 από τις επεκτάσεις που υπάρχουν διαθέσιμες. Οι υπόλοιπες δεν ενεργοποιήθηκαν γιατί δε χωράνε να εμφανιστούν στην οθόνη.
Συγκεκριμένα στη πληρωμένη διαφήμιση εμφανίζεται:
α) Ο τίτλος όπου μπορούμε να γράψουμε οτι θέλουμε για να τραβήξουμε το ενδιαφέρον
β) Η περιγραφή όπου μπορούμε να γράψουμε οτι θέλουμε για να μεγαλώσουμε τον όγκο με επιπλέον πληροφορία
γ) Επεκτάσεις συνδέσμων όπου μπορούμε να βάλουμε όποιους συνδέσμους της ιστοσελίδας θέλουμε για επιπλέον ενδιαφέρον.
δ) Επέκταση τηλεφώνου που αναγράφεται το τηλέφωνο της επιχείρησης όπου με ένα κλικ γίνεται απ’ευθείας κλήση.
Γενικά υπάρχουν και άλλες επεκτάσεις όπως επέκταση τοποθεσίας, επέκταση προώθησης κ.α.
Μάλιστα η Google έκανε ακόμα μια μεγάλη αλλαγή τον Αύγουστο 2018 για μεγαλύτερο όγκο των διαφημίσεων εισάγοντας 3 τίτλους και 2 περιγραφές!
α) Στο τίτλο με 3 διαφορετικούς τίτλους με συνολικό όριο 90 χαρακτήρων.
β) Στη περιγραφή με 2 περιγραφές με συνολικό όριο 180 χαρακτήρων.
Στη φωτογραφία βλέπετε τη νέα μορφή δημιουργίας διαφήμισης με 3 επικεφαλίδες και 2 περιγραφές
Παρακάτω βλέπετε τα αποτελέσματα αναζήτησης από υπολογιστή, με τη νέα διαφήμιση και ένα οργανικό SEO.
Η διαφορά στον όγκο της πληροφορίας είναι ολοφάνερη! Ποιο αποτέλεσμα πιστεύετε οτι θα έχει περισσότερα κλικ;
3) Τι θέλουμε να εμφανίζεται στα αποτελέσματα; Τι να γράφει η διαφήμιση; Τι έχει περισσότερη απόδοση στους χρήστες; Πως θα το γράψουμε στα οργανικά αποτελέσματα;
Ο κανονισμός της Google για τα οργανικά αποτελέσματα είναι σαφής:
Εμφανίζει τον μοναδικό τίτλο της ιστοσελίδας που είναι συναφής με την αναζήτηση που κάνει ο χρήστης
Δηλαδή μπορούμε να γράφουμε ένα και μοναδικό τίτλο που θα εμφανίζεται στα αποτελέσματα χωρίς να έχουμε τη δυνατότητα να το αλλάξουμε άμεσα.
Στο AdWords εκτός από τη περισσότερη ποσότητα πληροφορίας στη διαφήμιση, έχουμε και τη δυνατότητα να παίζουν ταυτόχρονα διαφορετικές διαφημίσεις, με διαφορετικούς τίτλους και περιγραφές, χωρίς να είναι απαραίτητο να είναι απόλυτα συναφές οι λέξεις με την αναζήτηση του χρήστη!
Τι σημαίνει αυτό;
Έστω οτι διαφημίζουμε την υπηρεσία κλειδαράς. Για να εμφανιστεί η διαφήμιση μας:
α) Στοχεύουμε την λέξη κλειδί κλειδαράς και βάζουμε να εμφανίζονται διαφορετικές διαφημίσεις με τίτλους όπως:
Με απόλυτη συνάφεια που γίνεται και με SEO: Κλειδαράς ο Τάκης 24 ώρες άμεσα κοντά σας με 20 χρόνια εμπειρία
Με λιγότερη συνάφεια που δύσκολα γίνεται με SEO: Ψάχνεις άμεσα κλειδαρά; 24 ώρες ο Τάκης κοντά σας καλέστε τώρα
Με καθόλου συνάφεια που δεν γίνεται με SEO: Έχασες τα κλειδιά σου και δε μπορείς να μπεις σπίτι σου; 24 ώρες ο Τάκης
Το ίδιο γίνεται και με τις περιγραφές όπου μπορούμε να γράψουμε οτι θέλουμε.
β) Στοχεύουμε περισσότερες λέξεις που ΔΕΝ μπορούμε να το κάνουμε με SEO γιατί δε μπορεί να τις γράφει όλες στο τίτλο άρα δεν υπάρχει συνάφεια. πχ στοχεύουμε λέξεις όπως:
κλειδαράς τιμές
κλειδαράς στο περιστέρι
κλειδαράς σύνταγμα
οικονομικός κλειδαράς
μαγαζί για κλειδιά
Αν λοιπόν στην ιστοσελίδα μας γραφεί στο τίτλο Κλειδαράς ο Τάκης 24 ώρες άμεσα κοντά σας με 20 χρόνια εμπειρία με SEO στη καλύτερη περίπτωση μόνο με τη λέξη αναζήτησης κλειδαράς μπορεί να εμφανιστεί στα αποτελέσματα και με καμία από τις παραπάνω φράσεις!
SEO χαζοtip: κάποιοι SEO experts για να ξεπεράσουν αυτό το ″πρόβλημα″ δημιουργούσαν πάρα πολλές υποσελίδες με διαφορετικούς τίτλους για να πιάσουν όλους τους πιθανούς συνδυασμούς ακόμα και με τις περιοχές. Φανταστείτε τώρα κάθε περιοχή και σελίδα…. πόσες έφτιαξαν και στο τέλος τι κέρδισαν…
AdWords tip 1: Εκτός από το να διαλέγουμε όποια λέξη κλειδί θέλουμε και να εμφανίζεται η διαφήμιση μας, ένα δυνατό tip είναι να αναγράφεται ο όρος που κάνει ο χρήστης αυτόματα στη διαφήμιση μας! Χωρίς να χρειάζεται να δημιουργούμε ξεχωριστή διαφήμιση για το κάθε συνδυασμό.
Δηλαδή: Τίτλος = ″αναζήτηση χρήστη″ + προκαθορισμένος τίτλος
Παραδείγματα αναζήτησης:
κλειδαρας συνταγμα = κλειδαρας συνταγμα – 24 ώρες ο Τάκης καλέστε τώρα
κλειδαρας κεντρο αθηνας = κλειδαρας κεντρο αθηνας – 24 ώρες ο Τάκης καλέστε τώρα
οικονομικος κλειδαρας = οικονομικος κλειδαρας – 24 ώρες ο Τάκης καλέστε τώρα
AdWords tip 2: Εμφάνιση της διαφήμισης με όλες τις παραλλαγές της λέξης αναζήτησης
πχ κλιδαρας, κλιδαρα;ς, κλειδαραασ, klidaras, kleidaraw και πολλές άλλες…
Επίσης το ίδιο και με τους συνδυασμούς που αναφέραμε πιο πάνω όπως:
κλιδαρασ τημεσ, kleidaraw peristeri, ikonomikos klidaraw και πολλές άλλες…
Με το SEO είναι πιο δύσκολο να εμφανιστεί όπως με τη σωστή λέξη λόγο λιγότερης συνάφειας.
και όλα αυτά σε ενικό και πληθυντικό, greeklish, ανορθόγραφα, με τόνο ή χωρίς!
Πληθυντικός: Η λέξη κλειδαράς και κλειδαράδες είναι 2 διαφορετικές λέξεις για το SEO με λιγότερη συνάφεια που αν δεν αναφέρονται και οι δυο, δε μπορεί να εμφανιστεί και με τις δυο αναζητήσεις στην ίδια ακριβώς θέση. Αντίθετα στο AdWords είναι αυτονόητο ο,τι είναι συναφής οι λέξεις και θα εμφανιστεί και με τις 2 λέξεις. Φανταστείτε πόσες αναζητήσεις γίνονται με ενικό ή πληθυντικό και χάνουν επισκέψεις τα οργανικά αποτελέσματα.
Παραδείγματα:
γυναικολόγος αθήνα / γυναικολόγοι αθήνα
καρέκλα τραπεζαρίας / καρέκλες τραπεζαρίας
πουκάμισο αντρικό / πουκάμισα αντρικά
νυφικό παραδοσιακό/ νυφικά παραδοσιακά
και όλα αυτά σε ενικό και πληθυντικό, greeklish, ανορθόγραφα, με τόνο ή χωρίς!
Σειρά φράσεων: Οι γνωστές φράσεις ως long tail keywords έχουν και κάποια σειρά γραφής. Δε γράφονται πάντα με την ίδια σειρά. Με το SEO είναι ακόμα λιγότερο συναφή ως αποτέλεσμα πολύ διαφορετικές θέσεις κατάταξης ως και καθόλου. Με το AdWords υπάρχει απόλυτη στόχευση με όλες τις σειρές!
Παραδείγματα:
πουκάμισα αντρικά οικονομικά ή αντρικά πουκάμισα οικονομικά ή οικονομικά αντρικά πουκάμισα
καρέκλες τραπεζαρίας ξύλινες ή ξύλινες καρέκλες τραπεζαρίας ή καρέκλες ξύλινες τραπεζαρίας
και όλα αυτά σε ενικό και πληθυντικό, greeklish, ανορθόγραφα, με τόνο ή χωρίς!
Σειρά φράσεων + άγνωστους όρους: Ένα από τα κρυφά προχωρημένα εργαλεία που δε το έχει φανερό η google στο adwords και το χρησιμοποιούν μόνο οι επαγγελματίες είναι η στόχευση με τροποποιητή ευρείας αντιστοίχισης
Με αυτό στοχεύουμε long tail keywords / φράσεις με λέξεις που θέλουμε να περιλαμβάνονται μέσα στην αναζήτηση με οποιαδήποτε σειρά και ταυτόχρονα με πλεονάζουσες άγνωστες λέξεις!
Παράδειγμα: θέλουμε να στοχεύσουμε καρέκλες τραπεζαρίας ξύλινες
Το γράφουμε ως keyword: +καρέκλες +τραπεζαρίας +ξύλινες
Ως αποτέλεσμα έχει να εμφανίζεται σε αναζητήσεις που γίνονται για παράδειγμα:
ξιλινες καρεκλες για τραπεζαρια με πλατη
καρεκλα τραπεζαριας ξυλινη απο μπαμπού
μαυρη καρεκλα τραπεζαριας ξυλινη
οικονομικες καρεκλες στην αθηνα για τραπεζαρια απο ξυλο
καρεκλες τραπεζαριας ξυλινες ικεα
και όλα αυτά σε ενικό και πληθυντικό, greeklish, ανορθόγραφα, με τόνο ή χωρίς!
Αυτό ΔΕΝ μπορεί να το πετύχει το SEO ούτε κατά διάνοια διότι όπως είπαμε εκτός από διαφορετική σειρά λέξεων, περιλαμβάνει και άγνωστες λέξεις! Έτσι δε μπορεί να υπάρχει συνάφεια.
AdWords tip 3: Πάντρεμα του SEO με το AdWords! Είναι ένα από τα πιο δυνατά εργαλεία του AdWords που ουσιαστικά κάνει προώθηση του SEO μέσω AdWords και λέγεται Dynamic Search. Αυτό το χρησιμοποιούμε συνήθως σε μεγάλα eshops που έχουν πάρα πολλά προϊόντα και είναι σχεδόν αδύνατο να κάνουμε στόχευση ένα-ένα προϊόν. Εδώ το AdWords αναλαμβάνει να διαβάσει όλους τους τίλους της ιστοσελίδας/eshop και να μεταφέρει αυτόματα το κάθε τίτλο των προϊόντων στο τίτλο της διαφήμισης του AdWords! Έτσι λοιπόν όταν γίνονται εξειδικευμένες αναζητήσεις πχ με κωδικό όνομα προϊόντος, το AdWords εμφανίζει ο,τι θα εμφάνιζε το Google στα οργανικά αποτελέσματα αλλά σε πλεονεκτική/υψηλότερη θέση!
πχ βλέπετε στη φωτογραφία γίνεται η αναζήτηση ένας κωδικός 320 15AST που αντιστοιχεί σε ένα laptop Lenovo. Εμφανίζονται διαφημίσεις έχοντας στο τίτλο ολόκληρο το τίτλο που έχουν οι αντίστοιχες υποσελίδες! Ότι ακριβώς συμβαίνει στα οργανικά αποτελέσματα..
Γι’αυτό καλό είναι οι ιστοσελίδες να είναι τουλάχιστον SEO Friendly ή αλλιώς On Page Optimized.
AdWords tip 4: Στόχευση σε αντιπάλους! Εδώ παίζουμε και λίγο ″βρώμικα″ αλλά επιτρέπεται και από τη Google και νομικά. Μπορούμε να εμφανίζουμε τις διαφημίσεις μας όταν οι χρήστες ψάχνουν το όνομα ενός αντιπάλου ή τα προϊόντα ενός αντιπάλου.
Για παράδειγμα όπως βλέπετε στη φωτογραφία κάνουμε αναζήτηση το όνομα pizza hut και εμφανίζονται αντίπαλοι πάνω από το οργανικό SEO αποτέλεσμα της pizza hut. Ουσιαστικά οι διαφημιζόμενοι ″κλέβουν″ τη πελατεία 🙂
Ένα άλλο παράδειγμα είναι με την wind. Κάνει διαφήμιση η vodafone στη λέξη wind και εμφανίζεται πάνω από το πρώτο οργανικό αποτέλεσμα της ιστοσελίδας wind αλλά ταυτόχρονα κάνει και η wind διαφήμιση γιατί ξέρει ο,τι η vodafone κάνει adwords και της κλέβει πελατεία. Έτσι λοιπόν κάνοντας διαφήμιση και η wind κατακτά τη πολυπόθητη πρώτη θέση!
Εδώ βλέπετε ένα άλλο παράδειγμα με αναζήτηση λέξης κλειδί + αντίπαλος. Η mediamarkt προσπαθεί να κλέψει πελατεία από το Κωτσόβολο και το καταφέρνει με επιτυχία γιατί και στη πρώτη θέση εμφανίζεται δηλαδή πάνω από το πρώτο οργανικό SEO αλλά και πιο πιασάρικη είναι η διαφήμισης της λόγο όγκου πληροφορίας και marketing tips, έναντι του φτωχού οργανικού στη δεύτερη ουσιαστικά θέση!
Για να είμαστε όμως δίκαιοι και να λέμε την αλήθεια όπως είναι, υπάρχουν και μερικές εξαιρέσεις που το SEO κερδίζει μεγάλο έδαφος έναντι του AdWords. Το σημαντικότερο από αυτά είναι οι απαγορευμένες λέξεις που δεν επιτρέπει η Google να γίνονται διαφημίσεις. Μερικές από αυτές είναι: ηλεκτρονικά τσιγάρα, botox, καραμπίνες, viagra και πολλές άλλες!
Εδώ το SEO είναι μονόδρομος γιατί δεν έχει αντίπαλο το AdWords 🙂
4) Γεωγραφικές τοποθεσίες εμφάνισης της διαφήμισης. Που θέλουμε να εμφανίζεται η διαφήμιση μας; Σε ποιες χώρες, πόλεις, περιοχές;
Στις καλές εποχές του SEO στην Ελλάδα μέχρι 2013, κάνοντας SEO και πετυχαίνοντας καλές κατατάξεις, τα αποτελέσματα ήταν τα ίδια πανελλαδικά. Για παράδειγμα, αν έβγαινε κάποια ιστοσελίδα πρώτη στα οργανικά αποτελέσματα με τη λέξη έπιπλα σε χρήστες που έκαναν αναζήτηση που βρισκόντουσαν στην Αθήνα, το ίδιο αποτέλεσμα έβλεπαν και οι χρήστες που έκαναν αναζήτηση από Θεσσαλονίκη. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα η ιστοσελίδα αυτή να έχει επισκέψεις απ’όλη την Ελλάδα! Αν κάποιος χρήστης από Θεσσαλονίκη ήθελε να βρει έπιπλα στη Θεσσαλονίκη έπρεπε να κάνει αναζήτηση τη λέξη επιπλα θεσσαλονικη και εμφανιζόντουσαν οργανικά ιστοσελίδες που είχαν στόχο τη Θεσσαλονίκη, δηλαδή έχοντας στο τίτλο τους Έπιπλα στη Θεσσαλονίκη ή κάτι παρόμοιο ώστε να υπάρχει συνάφεια με την αναζήτηση. Εννοείτε οτι αυτός που είχε στόχο τη Θεσσαλονίκη δεν εμφανιζόταν με όρους αναζήτησης πχ επιπλα κρητη λογικό ε;
Εκείνος όμως που εμφανιζόταν πρώτος με τη λέξη έπιπλα σκέτο, εμφανιζόταν και στην Θεσσαλονίκη και στη Κρήτη και παντού! Ουσιαστικά ήταν κάτι σαν μονοπώλιο, άσχετα αν έδρα του ήταν πχ Αθήνα και εξυπηρετούσε μόνο Αθήνα.
Άδικο; Θέλοντας η Google να το κάνει πιο δίκαιο το παιχνίδι εφάρμοσε και στην Ελλάδα το 2014 το LOCAL SEO όπου τα αποτελέσματα είναι ανάλογα τη περιοχή που βρίσκεται ο χρήστης στις γενικές αναζητήσεις χωρίς να χρειάζεται να γράφει τη περιοχή όπως πριν.
Ήταν δίκαιο και έγινε πράξη
Μη ξεχνάμε οτι το Google είναι ουσιαστικά ένας κατάλογος που περιέχει καταχωρήσεις. Όπως και οι τυπωμένοι κατάλογοι χρησιμοποιούνται ανά περιοχή, έτσι ήθελε να κάνει και το Google για να είναι πιο εύκολη και χρήσιμη η αναζήτηση από τους χρήστες. Όταν βρισκόμαστε στη πχ στη Λαμία και ψάχνουμε σουβλατζίδικο, ανοίγοντας ένα τοπικό κατάλογο φυσικά βλέπουμε σουβλατζίδικα που υπάρχουν στην Λαμία. Δεν υπάρχει λόγος να δούμε σουβλατζίδικα της Πάτρας ε;
Σήμερα με το Local SEO, κάποιος που πριν εμφανιζόταν σε όλη την Ελλάδα και είχε πχ 1000 επισκέψεις την ημέρα, μετά οι επισκέψεις έπεσαν πχ στις 500. Έχασε αυτός αλλά κέρδισε ο τοπικός επιχειρηματίας που πριν είχε 20 επισκέψεις και μετά 60. Δίκαιο;
Σκεφτείτε όμως αν κάποιος πουλάει κάτι ή προσφέρει υπηρεσίες σε όλη την Ελλάδα ή σε πολλές περιοχές ή ακόμα σε πολλές χώρες, τι πρέπει να κάνει με το SEO; Μπορεί με το SEO να πετύχει κάτι;
Ένας μπακαλίστικος τρόπος είναι να φτιάξει πολλές υποσελίδες αφιερωμένες σε κάθε περιοχή κι ότι γίνει.
Εδώ έρχεται να δώσει άμεση λύση το AdWords δίνοντας τη δυνατότητα να επιλέξουμε τις περιοχές και χώρες που βρίσκεται ο χρήστης που θέλουμε να εμφανίζεται η διαφήμιση μας, με οποιαδήποτε λέξη κλειδί, γενική ή τοπική αναζήτηση εμφανίζοντας όπως είπαμε οποιοδήποτε διαφήμιση επιθυμούμε!
Για παράδειγμα μπορούμε να επιλέξουμε: Οι χρήστες που κάνουν αναζήτηση δερματολόγος και βρίσκονται σε οποιοδήποτε σημείο στη Κρήτη ή τη Θεσσαλονίκη, να εμφανίζεται η διαφήμιση μας!
Το ίδιο ισχύει και για χώρες ή περιοχές ανά χώρα.
Όταν κάνετε αναζήτηση είτε από υπολογιστή είτε από κινητό τηλέφωνο, στο κάτω κάτω μέρος εμφανίζει τη περιοχή που σας εντόπισε η Google. Ο εντοπισμός γίνεται μέσω της διεύθυνσης IP ή από το GPS του κινητού.
5) Στόχευση βάσει ιστορικού με cookies. Πόσες φορές σας έχει τύχει να ψάχνετε κάτι πολλές φορές και να εμφανίζεται συνεχώς μια σελίδα που είχατε επισκεφτεί παλιότερα, πιο ψηλά από τις άλλες φόρες στα οργανικά αποτελέσματα;
Αυτό συμβαίνει επειδή το Google κρατάει ιστορικό αναζητήσεων και επισκέψεων σε ιστοσελίδες (cookies) και θέλοντας να προσφέρει ποιοτικά αποτελέσματα, προβάλει σε υψηλότερη θέση τις ιστοσελίδες που έχετε επισκεφτεί πολλές φορές στο παρελθόν, θεωρώντας οτι έχετε περισσότερο ενδιαφέρον γι’αυτή την ιστοσελίδα.
Έτσι λοιπόν όταν ψάχνετε κάτι από την ιστοσελίδα σας για ελέγξετε τα SEO αποτελέσματα, εσείς βλέπετε σε υψηλότερη θέση την ιστοσελίδα σας απ’ότι οι άλλοι χρήστες. Γι’αυτό το λόγο οι SEO experts συμβουλεύουν να κάνετε αναζήτηση από ανώνυμη περιήγηση για να βλέπετε αντικειμενικά αποτελέσματα σαν να κάνετε αναζήτηση για πρώτη φορά.
Εδώ το AdWords είναι πολλά βήματα μπροστά.
H λειτουργία επαναληπτικού μάρκετινγκ RSLA μπορεί να στοχεύσει τους χρήστες που έχουν επισκεφτεί την ιστοσελίδα μας, από οποιαδήποτε πηγή και να τους διαχειριστεί όπως εμείς κρίνουμε απαραίτητο για τη στρατηγική marketing που θέλουμε να ακολουθήσουμε!
Παράδειγμα:
Όσοι χρήστες μπήκαν στην ιστοσελίδα μας πριν μια βδομάδα και είδαν τα γυναικεία μαγιό είτε μέσω οργανικών, είτε μέσω adwords, είτε μέσω facebook, και κάνουν αναζήτηση γυναικεία μαγιό τιμές τότε να τους εμφανίζεται η διαφήμιση μας σε υψηλότερη θέση προσφέροντας μεγαλύτερο bid και με διαφορετικό μήνυμα στο τίτλο πχ
Ακόμα ψάχνεις γυναικείο μαγιό; Μόνο για σένα αυτή τη βδομάδα έκπτωση -30% σε όλα τα μαγιό
6) Μετρήσεις! Στο κόσμο του digital marketing ο πιο σημαντικός παράγοντας για την βελτίωση της στρατηγικής που ακολουθούμε είναι οι μετρήσεις των ενεργειών που κάνουμε για να μπορούμε να έχουμε εικόνα για το τι γίνεται, τι απόδοση έχουν και τι να αλλάξουμε αν κάτι δεν αποδίδει.
Το ξέρετε ο,τι με το SEO δεν έχουμε σχεδόν καμία αξιόλογη μέτρηση απόδοσης;
Οι γενικές μετρήσεις που μπορούμε να έχουμε από το SEO είναι:
α) Οι θέσεις κατάταξης. Δηλαδή πολύ χοντρικά με ποιες λέξεις εμφανίζεται η ιστοσελίδα και σε ποιες θέσεις. Αυτό το δείχνει το εργαλείο της Google Search Console (πρώην webmaster tools) αλλά και εξωτερικά εργαλεία όπως ahrefs, semrush και visibility.gr
β) Οι γενικές επισκέψεις, γενικό ποσοστό εγκατάλειψης και γενικές μετατροπές/πωλήσεις από το συνολικό SEO της ιστοσελίδας μέσω του Google Analytics.
Παρακάτω βλέπετε μια φωτογραφία από το analytics μιας ιστοσελίδας/eshop, την απόδοση των οργανικών αποτελεσμάτων SEO.
Στη λίστα λέξη κλειδί δεν γράφει αναλυτικά τις λέξεις κλειδιά που είχαν κλικ με την απόδοση τους αλλά γράφει τα συνολικά αποτελέσματα από όλες τις λέξεις κλειδιά και το ονομάζει (not provided). Από αυτό βλέπουμε συνολικά πόσοι χρήστες ήρθαν, το ποσοστό εγκατάλειψης και τα έσοδα από τις συναλλαγές που ήρθαν γενικά από το SEO.
Άντε βγάλε άκρη τώρα από ποια προϊόντα ήρθαν οι χρήστες, πόσες πωλήσεις είχε το κάθε προϊόν, τι πουλάει και τι δε πουλάει και πολλές άλλες λεπτομέρειες…!
Αντίθετα με το AdWords έχουμε πλήρως όλες τις μετρήσεις που μπορεί να χρειαστεί ο marketer για να διαχειριστεί ολόκληρο το marketing μιας επιχείρησης και online και offline.
Για παράδειγμα δείτε μια ενδεικτική φωτογραφία του analytics από ένα eshop τις μετρήσεις για τη πρώτη βδομάδα τον Αύγουστο 2018, αναλυτικά τη κίνηση της κάθε λέξης κλειδί, πόσους χρήστες έφερε, πόσες πωλήσεις έκανε και τα έσοδα συγκεκριμένα!
α) Όπως βλέπετε τα πέδιλα παρόλο που έφερε αρκετούς χρήστες, δεν έκανε καμία πώληση. Άρα κάτι φταίει έτσι; Μας δίνει κατεύθυνση που υπάρχει πρόβλημα για το να ψάξουμε.
β) Τα χριστουγεννιάτικα φωτάκια ούτε χρήστες έφερε, ούτε πωλήσεις! Το αφήνω πάνω σας να βρείτε το πρόβλημα…
Οι μετρήσεις που μας δίνει το AdWords + Analytics είναι πραγματικά άπειρες!
Μερικές από τις βασικές μετρήσεις που χρησιμοποιούν οι marketers είναι οι εξής:
α) Πόσα κλικ έλαβε η κάθε λέξη κλειδί ή διαφήμιση ανάλογα με τις φορές που εμφανίστηκε (CTR%)
β) Πόσο κόστισε η κάθε πώληση από το συνολικό διαφημιστικό bugdet. (Κόστος μετατροπής)
γ) Πόσα κλικ και πωλήσεις ήρθαν από κινητά τηλέφωνα, μάρκα κινητού, μοντέλο κινητού κ.α.
δ) Μετρήσεις ανταγωνισμού. Ποιοι άλλοι κάνουν διαφημίσεις, πόσο παραπάνω εμφανίζονται από μας κ.α
ε) Από ποιες χώρες ή περιοχές έγιναν οι αναζητήσεις και τα κλικ
ζ) Πόσοι χρήστες έκαναν πολλές φορές αναζήτηση και μπήκαν πολλές φορές στη σελίδα
η) Ποιες λέξεις κλειδιά έφεραν χρήστες στη σελίδα επικοινωνίας (μετατροπές)
και πάααρα πολλά άλλα!
Μη τρελαίνεστε! Για τις αναφορές των μετρήσεων λόγο μεγάλου όγκου πληροφορίας του Analytics οι επαγγελματίες AdWords Experts για την εύκολη ενημέρωση των πελατών τους, κάνουν Custom Reports με το Google Data Studio φτιάχνοντας προσαρμοσμένες αναφορές με μετρήσεις που χρειάζεται κάθε πελάτης/περίπτωση ξεχωριστά, έχοντας πρόσβαση σε όλες τις πληροφορίες με μόνο ένα κλικ!
Δείτε παραδείγματα εδώ ANALYTICS.GR
Αυτά είναι τα σημαντικότερα από τα βασικά χαρακτηριστικά του AdWords όσο αφορά την αναζήτηση που είναι αρκετά για να μπορέσουμε να καταλάβουμε τη διαφορά του στην απόδοση έναντι του SEO.
Φανταστείτε ο,τι Η ΊΔΙΑ Η GOOGLE κάνει AdWords διαφήμιση…. για το ADWORDS! Δείτε στις παρακάτω φωτογραφίες διάφορες αναζητήσεις σχετικά με το AdWords από υπολογιστή και σύμφωνα με αυτά που μάθατε παραπάνω, μαντέψτε γιατί το κάνει.
Θέλετε να το πάμε ακόμα πιο βαθιά;;;
Με το εξωτερικό εργαλείο ahrefs μπορούμε να δούμε ένα ποσοστό λέξεων κλειδιών που έχει εντοπίσει, στις οποίες στοχεύει η Google, καθώς και μερικές διαφημίσεις που εμφανίζονται στην Ελλάδα.
Υπενθυμίζουμε ο,τι γίνεται στόχευση και ανορθόγραφα όπως βλέπετε πχ adworks, addwords, adwards, adwors
Μερικές από τις διαφημίσεις:
Αναρωτηθείτε ΓΙΑΤΙ το κάνει, αφού σε κάθε αναζήτηση σχετικά με AdWords βγαίνει πρώτο αποτέλεσμα στα οργανικά SEO.
SEO Φήμες κυκλοφορούν μέχρι και σήμερα το 2018 που υποστηρίζουν ο,τι οι χρήστες που κάνουν αναζήτηση έχουν περισσότερη εμπιστοσύνη στα οργανικά αποτελέσματα έναντι των πληρωμένων και προτιμούν να κάνουν κλικ σε αυτά.
Δεν ισχύει το ζήτημα εμπιστοσύνης αλλά το ζήτημα συνάφειας! Όπως είπαμε πιο πάνω το SEO βασίζεται στη συνάφεια της αναζήτησης με αυτή του τίτλου – περιεχόμενου της ιστοσελίδας. Το ίδιο ισχύει και στο ανθρώπινο μάτι!
Η φήμη αυτή ξεκίνησε επειδή κάποτε οι χρήστες προτιμούσαν τα οργανικά αποτελέσματα, γιατί ήταν πιο ΣΥΝΑΦΗ με τις αναζητήσεις που έκαναν, σε σχέση με τις λιγότερο συναφείς διαφημίσεις που έφτιαχναν οι τότε AdWords Experts λόγο απειρίας. ΔΕΝ υπάρχει λόγος εμπιστοσύνης.
Ακόμα και σήμερα τυχαίνει κάποιοι να φτιάχνουν διαφημίσεις που να μην είναι πολύ συναφής με την αναζήτηση με αποτέλεσμα οι χρήστες να προτιμούν τα οργανικά. Γι’αυτό το λόγο όταν οι επαγγελματίες AdWords Experts όταν συζητάνε μεταξύ τους ή περνάνε από συνέντευξη σε ένα Digital Agency, η πρώτη ερώτηση που τους γίνεται είναι: Κάνεις σπάσιμο τις καμπάνιες σε πολλές ομάδες;
Εννοώντας περισσότερη στόχευση στη συνάφεια των αναζητήσεων με τις διαφημίσεις. Γι’αυτό το λόγο η Google δημιούργησε τις δυναμικές διαφημίσεις & αναζήτησης για μεγαλύτερη ευκολία στη στόχευση.
Για παράδειγμα δείτε στη φωτογραφία, ποια αποτελέσματα είναι πιο συναφή;
Ποια αποτελέσματα έχουν περισσότερες πιθανότητες να γίνουν κλικ;
Πιστεύετε ο,τι είναι θέμα εμπιστοσύνης; Νομίζετε ο,τι το μεγαλύτερο ποσοστό χρηστών ξέρουν ποιες είναι οι πληρωμένες και ποιες όχι;
Κάντε το εξής πείραμα: Βάλτε κάποιον φίλο/η, ξάδερφο/η, γνωστό/η να κάνει αναζήτηση ″ανδρικά παπούτσια για τρέξιμο″ ή οτιδήποτε άλλο θέλετε, μπροστά σας και ρωτήστε τον/την σε ποιο αποτέλεσμα θα ήθελε να κάνει κλικ.
Θα δείτε ο,τι θα σας δείξει κάποιο που έχει στο τίτλο αυτό που έκανε αναζήτηση άσχετα αν είναι πληρωμένη ή όχι.
Μετά ρωτήστε να σας δείξει ποιες είναι οι διαφημίσεις. Θα απαντήσει: ΠΟΙΕΣ διαφημίσεις;;; 🙂
Επαναλάβετε το πείραμα σε μερικά άτομα ακόμα. Πιο είναι το συμπέρασμα;
Τελικά AdWords ή SEO;
Τι πιστεύετε ο,τι αποδίδει καλύτερα;
Αλέξη είμαι επιχειρηματίας με eshop και έχω μερικές απορίες:
– Μπορώ να κάνω μόνος μου AdWords;
– Όχι! Ακόμα κι αν ξέρεις τα τεχνικά, ΜΗ ΤΟ ΚΑΝΕΙΣ! Δεν είναι δουλεία σου, όπως δουλειά σου δεν είναι να σφουγγαρίζεις και το αναθέτεις κάπου αλλού, ακόμα κι αν ξέρεις να σφουγγαρίζεις. Άλλη είναι η δουλειά σου εσένα.
– Πόσο κοστίζει το AdWords;
– Είναι σαν να ρωτάς έναν γιατρό: Γιατρέ μου δεν είμαι καλά! Πόσο θα κοστίσει να με κάνεις καλά;
Δεν υπάρχει απάντηση. Πήγαινε σε έναν ειδικό AdWords Expert να εξετάσει τη περίπτωση σου και θα σου πει.
– Έχω ένα κουπόνι 75 ευρώ δώρο από τη Google. Θέλω να κάνω διαφήμιση με αυτό. Τι μπορώ να κάνω με αυτό;
– Μια τρύπα στο νερό!
– Συνεχώς ακούω για μεγάλα νούμερα bugdet που κινούνται στην αγορά του AdWords και εγώ δεν έχω τόσα πολλά. Μπορεί να γίνει πιο οικονομικά η διαφήμιση;
Φίλε επιχειρηματία άκουσε με. Η Google όπως και συ είναι επιχείρηση, δεν είναι φιλόπτωχο ταμείο! Το Google AdWords είναι υπηρεσία δημοπρασίας κλικς και δε σηκώνει παζάρια προς τα κάτω. Δε πουλάμε κλικ με το κιλό. Αν ήταν τόσο απλά τα πράγματα τότε θα ανοίγαμε δικά μας πολλά eshop και θα γινόμασταν πλούσιοι. Μη νομίζεις ο,τι αυτοί που τα δίνουν τα παίρνουν άμεσα πίσω με κέρδος. Είναι θέμα Marketing στρατηγικής. Αν είσαι από αυτούς που μετράνε το κάθε ευρώ, προσπαθείς να βγάλεις από τη μύγα ξύγκι και δεν έχεις αίσθηση της λέξης επένδυση τότε ξέχνα κάθε σκέψη για διαφήμιση. Μην προσπαθήσεις ΚΑΝ να έρθεις σε επαφή με κάποιον AdWords Expert. Τζάμπα χρόνο θα χάσεις και συ και αυτός!