Consent Mode V2 – Ράδιο αρβύλα 1 Μαρτίου 2024

Αρχές του 2024 λάβαμε όλοι οι επαγγελματίες του Google Ads email από τη google ότι πρέπει μέχρι το Μάρτιο του 2024 να ενεργοποιήσουμε το Consent Mode V2 σε κάθε site που κάνουμε διαφήμιση, αν το site αυτό τρέχει διαφημίσεις και έχει χρήστες στην ευρωπαϊκή ένωση.

Χωρίς πολύ μπλά μπλά και ανάλυση, αυτό αφορά την αναβάθμιση του Cookies Banner που έχουν όλα σχεδόν τα site και μας έχουν ζαλίσει κάθε φορά που μπαίνουμε σε ένα site και πρέπει να διαλέξουμε “αποδοχή” ή “απόρριψη” των Cookies. Η αναβάθμιση αυτή τώρα στο V2 έχει τη διαφορά οτι αλλάζει ο τεχνικός τρόπος λειτουργίας επειδή βγήκε ευρωπαϊκή νομοθεσία περί απορρήτου.

Ότι άρθρο κυκλοφορεί ειδικά στο ελληνικό ιντερνετ, αναπαράγουν μπόλικες σάλτσες μεταφρασμένες από ξένες ιστοσελίδες, που στο τέλος ο αναγνώστης βγάζει ένα και μοναδικό συμπέρασμα:

Αναγκαστικά πρέπει να εγκαταστήσουμε επί πληρωμή κάποια υπηρεσία Google Certified CMP Partner

Αυτό είναι ένα εντελώς λάθος συμπέρασμα, ράδιο αρβύλα και προκαλεί πανικό και αναστάτωση στους ιδιοκτήτες των ιστοσελίδων/eshops, ενώ στη πραγματικότητα είναι θέμα επιλογής.

Το μόνο που πρέπει να γίνει είναι απλά ένα update του υπάρχοντος Banner Cookies Plugin που χρησιμοποιούμε και μέσα από αυτό να ενεργοποιήσουμε την επιλογή Consent Mode V2. Τόσο απλό!

Σε περίπτωση που το plugin δεν έχει αυτή την επιλογή τότε απλά οι προγραμματιστές δεν έχουν κάνει update με τη νέα λειτουργία. Τότε απλά ψάξτε να βρείτε άλλο plugin.

Τότε γιατί όλα τα άρθρα γράφουν για τις εξωτερικές υπηρεσίες επί πληρωμή και ο κόσμος έχει πανικοβληθεί και ψάχνει να βρει πως θα το βάλει και μας έχουν πρήξει με τους τρόπους εγκατάστασης tag manager κτλ;;

Γιατί πολύ απλά ούτε οι ίδιοι δε γνωρίζουν και έχουν διαβάσει τα άρθρα από τις εξωτερικές υπηρεσίες που προσπαθούν να πουλήσουν την υπηρεσία τους, δίνοντας μισές πληροφορίες στους αναγνώστες.

Στη πραγματικότητα το Consent Mode V2 έχει να διαλέξεις ανάμεσα σε 2 λειτουργίες. Την Basic και την Advanced.
Ουσιαστικά η basic είναι η δωρεάν επιλογή με το τρόπο που περιγράφω πιο πάνω, απλά με ένα plugin και τέλος. Η advanced είναι με τις επί πληρωμή υπηρεσίες και σου δίνει κάποιες έξτρα δυνατότητες αλλά δεν είναι υποχρεωτικό!
(Απλή λογική, αν ήταν υποχρεωτικό τότε τόοοοσες χιλιάδες ιστοσελίδες θα έπρεπε να πληρώσουν ακόμα μια έξτρα υπηρεσία;; Αν ήταν έτσι τότε θα άνοιγα μια τέτοια υπηρεσία και θα γινόμουν πλούσιος)

Πάμε να το αναλύσουμε όσο πιο σύντομα γίνεται χωρίς σάλτσες.

Η Basic λειτουργία κάνει ακριβώς ότι έκαναν τα Banners Cookies μέχρι τώρα:

Η Advanced κάνει χοντρικά το εξής έξτρα:

Η διαφορά του ανώνυμα είναι οτι απλά καταγράφεται οτι κάααποιος χρήστης έκανε κλικ, είδε αυτά τα προιόντα και τελικά έκανε αγορά. Δεν “κολλάει” cookies όπως αν πατήσει αποδοχή. Αν πατήσει αποδοχή τότε έχει cookie και αντλούνται περισσότερες “προσωπικές” πληροφορίες όπως πχ η ip.

Όλο αυτό γίνεται απλά για να έχουμε περισσότερες μετρήσεις και δε μας νοιάζει ποιος έκανε τι.

Στην basic λειτουργία μπορεί για παράδειγμα να έγιναν στο eshop 100 πωλήσεις και να πάτησαν αποδοχή μόνο οι 70 χρήστες. Τότε στο Google Ads και στο Analytics θα γράψει οτι έγιναν 70 πωλήσεις. Οι πραγματικές πωλήσεις όμως είναι 100 και θα πάρει λεφτά και από τις 100.

Στην advanced λειτουργία θα γράψει οτι έγιναν 100 πωλήσεις.

Αν το πάμε λίγο πιο τεχνικά, για παράδειγμα στο παρακάτω banner cookies που είναι επι πληρωμή, έχει 4 επιλογές. Αυτές οι επιλογές δεν υπήρχαν πριν. Υποτίθεται οτι ο χρήστης επιλέγει ξεχωριστά τι αποδέχεται και τι όχι ή τα αποδέχεται όλα μαζί ή όχι.


Από αυτά που δοκίμασα, το πιο οικονομικό, απλό, εύκολο και με γρήγορη εγκατάσταση είναι το COOKIES-SCRIPT