Πέθανε το SEO; 16 Σεπτεμβρίου 2018

Πολλοί με ρωτάνε γιατί επιμένω ο,τι το SEO πέθανε, αφού πολλές ιστοσελίδες βγαίνουν στη πρώτη σελίδα στα αποτελέσματα της Google ή λένε ο,τι δοκίμασαν να κάνουν SEO και είδαν αποτελέσματα, άρα λένε δουλεύει.

Και ρωτάω: Η βιντεοκασέτα πέθανε;;;

Όλα είναι ″για ποιόν″!

Αν κάποιος έχει στο σπίτι του βιντεοκασέτες και video player VHS, το συνδέει στη τηλεόραση του και βλέπει κανονικά!
Η βιντεοκασέτα δουλεύει άρα δε πέθανε ε;

Αν κάποιος βγει σήμερα στην αγορά να ψάξει για βιντεοκασέτες και video player VHS, τι θα πάρει; 🙂

Τελικά η βιντεοκασέτα πέθανε ή όχι;;; Έεεελα ντε?!

Κάπως έτσι είναι και το SEO.
Συγκεκριμένα το SEO στην Ελλάδα ″δούλευε″ μέχρι τέλος του 2013 όπου αν κάποιος έκανε ενέργειες βελτιστοποίησης, μπορούσε να βγει άνετα στη πρώτη σελίδα της Google και να αποκτήσει ένα σημαντικό μερίδιο από τη πίτα της αγοράς.
To 2014 ήρθαν τα local αποτελέσματα όπου διαμοιράστηκε περισσότερο η πίτα και από τότε ως και σήμερα, συνεχώς αλλάζουν τα κριτήρια κατάταξης δυσκολεύοντας όλο και περισσότερο το SEO.

Τουτέστιν αν το μεταφράσουμε πολύ χοντρικά σε απλά νούμερα για να γίνει κατανοητό:
Αν το 2012 κάναμε 50 ενέργειες είχαμε αποτέλεσμα 100
Το 2014 με τις ίδιες 50 ενέργειες είχαμε αποτέλεσμα 60
Το 2016 με τις ίδιες 50 ενέργειες είχαμε αποτέλεσμα 50
Σήμερα το 2018 με τις ίδιες ενέργειες έχουμε αποτέλεσμα 30.

Η ″εξίσωση″ της δυσκολίας SEO είναι = κριτήρια + ανταγωνισμός που συνεχώς και τα 2 αυξάνονται!

Σε Κ Α Μ Ι Α περίπτωση σήμερα δε μπορούμε να φτάσουμε το αποτέλεσμα 100 ακόμα κι αν κάνουμε 500 ενέργειες!

– Μα ρε Αλέξη εγώ μόλις έφτιαξα ιστοσελίδα δε με έβλεπε ούτε η μάνα μου. Μετά έκανα SEO και είχα επισκέψεις.
– Ναι από το 0 πήγες στο 30. Δε πήγες στο 100.
– Δηλαδή ρε Αλέξη να μη κάνουμε SEO;
– Ανάλογα ποιος είσαι!

Αν πουλάς κάτι καινούργιο στην αγορά που δεν έχει ανταγωνισμό, τότε κάνε! Έχεις ελπίδες.
Αν είσαι το μεγάλο brand που ξοδεύεις για πλάκα χιλιάρικα κάθε μήνα σε διαφημίσεις τηλεόραση, φυλλάδια, εκθέσεις κτλ τότε κάνε! Δε θα πάθεις τίποτα αν χάσεις μερικά χιλιάρικα για μερικά αποτελέσματα.
Αν είσαι portal/blog και θες απλά επισκέψεις, τότε κάνε.
Αν είσαι μεγάλο eshop με πολλάααα προιόντα και ξοδεύεις λεφτάααα για adwords/facebook (PPC Pay Per Click) κτλ, τότε κάνε απλά για να μεγαλώσεις τη πίτα.
Αν θες να βγεις στη πρώτη σελίδα με μερικές λέξεις για να το βλέπεις και να καμαρώνεις, κάντο!
ΑΝ όμως θες να κάνεις S.E.O. για να βγάλεις λεφτά υπολογίζοντας ″θα δώσω 1 για να κερδίσω 3″ , ΞΕΧΝΑ ΤΟ!

Δηλαδή μόνο για υποβοήθηση/συμπλήρωμα είναι πλέον το SEO σήμερα.

Μη μπερδεύεστε με ήδη πετυχημένες ιστοσελίδες που παρουσιάζουν ως Case Study μερικά Digital Agency:
πχ τη πιο γνωστή μηχανή σύγκρισης τιμών που ουσιαστικά ζει από το SEO. Αυτή κερδίζει σε σημεία πως ιστορικότητα και ποσότητα. Είδε φως και πρόλαβε να μπει. Αγόρασε βιντεοκασέτα και video player VHS πριν μερικά χρόνια και ακόμα το έχει στη πρίζα και δουλεύει με αυτή.
Αν ξεκινούσε σήμερα από το μηδέν, μια τρύπα στο νερό θα έκανε!

Με λίγα λόγια, απλά ΔΕΝ ΣΥΜΦΕΡΕΙ πια το SEO έναντι του AdWords όπως κάποτε…
Τους επαγγελματίες Marketers δε τους συμφέρει να ασχοληθούν με SEO γιατί στον ίδιο χρόνο μπορούν να κάνουν άλλες ενέργειες πιο μετρήσιμες και σταθερές με πολύ περισσότερη απόδοση.

Όλα αυτά αφορούν το υγιές White Hat SEO

Μη μπλέξουμε το Black Hat SEO γιατί είναι σαν ρώσικη ρουλέτα…. όπου πιάσει κι αν πιάσει.
Ακόμα κι΄αν πιάσει δε μπορεί να φέρει το αποτέλεσμα 100, ούτε να ανταγωνιστεί το AdWords!

Τελικά το SEO πέθανε;

Τεχνικά όχι δε πέθανε. Δουλεύει και υπάρχει ακόμα η πρώτη σελίδα και μάλιστα το Black Hat SEO ζει και βασιλεύει!
Απλά μειώθηκε πάρα πολύ η απόδοση του ως Marketing μέθοδος και ανέβηκε/αντικαταστάθηκε από το AdWords, σαν να λέμε DVD ή Blu-Ray

Στη φωτογραφία βλέπετε ένα Case Study που δουλεύει ΤΕΧΝΙΚΑ το SEO και μάλιστα με KARA-BLACK HAT
Πιο Black πεθαίνεις! Από απόδοση όμως κλάφ’ τα Χαράλαμπε! Και λέγοντας SEO εννοούμε ″στις ΜΗΧΑΝΕΣ αναζήτησης″ και όχι αποκλειστικά στη Google…

Google – DuckDuckGo – Bing – Yahoo

Αναλυτική σύγκριση του SEO εναντίον του PPC (Pay Per Click) AdWords θα δείτε εδώ